Aktuality
Ocel vyšehradského mostu se loupe jako šupinky, říká Pavel Paidar v rozhovoru pro ČRo Plus
Průzkumy ukázaly, že 70 procent jeho konstrukce se musí vyměnit. „Z analýz a posudků vyplývá, že pro železniční provoz je nutná výměna vrchní ocelové konstrukce,“ zdůraznil Paidar. Mezi technologickými aspekty bránícími pouhé částečné rekonstrukci zmínil zejména použití plávkové oceli, které kvůli odlupování ubývá.
Ředitel odboru přípravy staveb Správy železnic zmínil, že jde zřejmě o vůbec nejcennější most na české železniční síti. „Stále bude kulturní památkou jako ten stávající, tomu odpovídají všechny aspekty, které jsme zohledňovali v rámci soutěže a projektové přípravy,“ ubezpečuje Paidar s tím, že zachovány budou památkově chráněné kamenné pilíře a předmostí.
Celý rozhovor si můžete poslechnout přímo zde ve vašem prohlížeči nebo přečíst na webu Českého rozhlasu.