Aktuality

DPP: Současný most na Výtoni ohrožuje provoz tramvají pod ním

Železniční most na Výtoni je podle pražského dopravního podniku nejzásadnějším kolizním místem na celé pražské tramvajové síti. Výška trolejového vedení v podjezdu pod mostem nevyhovuje provozně ani legislativně. Uvádí se to v dopise vedení DPP generálnímu řediteli Správy železnic Jiřímu Svobodovi.

V podjezdu mostu dochází podle DPP velmi často ke střetům rozměrnějších aut s trakčním vedením. To vede k opakujícím se mimořádnostem a přerušení provozu. Nestandardní výška trolejového vedení vede také k tomu, že se rychleji opotřebovává,  stejně tak trpí i nosná konstrukce. Snížení minimální výšky trolejí je na Výtoni možné jen díky výjimce pro stavby, které nejdou odstranit či přemístit. Pokud by se realizovala jakákoliv nedostatečná oprava stávajícího mostu, mohla by nastat situace, že DPP nebude moci tramvajovou trať pod mostem dále provozovat.

Celé znění dopisu je v příloze

Soubory ke stažení

dopis DPP (1.4 MB) pdf