Aktuality

08.02.2024
ČRo: Rozhovor s architektkou nového mostu na Výtoni
Poslechněte si rozhovor s autorkou nového výtoňského mostu, architektkou Ivetou Torkorniakovou.
31.01.2024
Analýza efektivity oprav nýtovaných ocelových konstrukcí
Nýtované mosty byly zcela běžnou konstrukcí druhé poloviny 19. a první poloviny 20. století. Průměrné stáří nýtovaných konstrukcí je okolo 115 let a většina už je za hranicí své návrhové životnosti, bezpochyby ale mají svou historickou a kulturní hodnotu.
09.01.2024
SUDOP: Ekonomické porovnání variant
Předmětem ekonomického porovnání je zhodnocení variant řešení trojkolejného mostu buď variantou rekonstrukce stávající mostní konstrukce v ev. km 3,706 s dostavbou mostu pro třetí kolej (VARIANTA REKONSTRUKCE) nebo variantou novostavby trojkolejného přemostění, které plně nahradí stávající most (VARIANTA NOVOSTAVBA). Porovnání obou variant řešení se zaměřuje pouze na samotný železniční most přes Vltavu.
19.12.2023
Příprava komplexního dopravního řešení pražské Výtoně pokračuje
Ministr dopravy, primátor hlavního města Prahy, zástupci Správy železnic a architektonického studia 2T engineering představili další postup přípravy komplexního dopravního řešení na pražské Výtoni. Nadále bude pokračovat rozpracování a příslušné posuzování vítězného návrhu železničního mostu vzešlého z architektonické soutěže.
19.12.2023
Co bude s historickou nýtovanou konstrukcí výtoňského mostu? Opět překlene Vltavu, tentokrát pro pěší a cyklisty na jiném místě
18.12.2023
Reakce na zavádějící informace spolku Nebourat: odmítáme aktualizované posouzení, vykazuje stále stejné chyby
Správa železnic, Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) a Regionální organizátor pražské integrované dopravy (ROPID) odmítají aktualizovanou verzi posouzení kapacity, kterou zpracoval Jiří Pospíšil pro spolek Nebourat. Upravená verze vykazuje stále stejné chyby, a to i přes veškerou součinnost a dodatečné informace poskytnuté ze strany Správy železnic.
14.12.2023
Dopravci požadují razantní krok vedoucí k finálnímu rozhodnutí a realizaci stavby
Požadavky na zkapacitnění a zkvalitnění dopravy přes železniční most na pražské Výtoni zaznívají ze stran dopravců, cestujících i představitelů Středočeského kraje. Ministr by měl učinit důrazné kroky, které povedou k finálnímu rozhodnutí a realizaci stavby.
13.12.2023
Hospodářská komora hl. m. Prahy požaduje výměnu výtoňského mostu
Do veřejné debaty o způsobu řešení nevyhovujícího stavu železničního mostu na pražské Výtoni se zapojil i tým Hospodářské komory hl. m. Prahy. Podle výsledků jejího vlastního průzkumu je ocelová konstrukce mostu na hranici své životnosti. "Souhlasíme s názorem posudků, že současnou konstrukci mostu nelze doporučit k opravě a je nutné přistoupit k její výměně," stojí v dopise adresovaném generálnímu řediteli Správy železnic Jiřímu Svobodovi.
13.12.2023
NRZP ČR žádá přístupný železniční most na Výtoni
Do veřejné diskuse k nevyhovujícímu stavu historického mostu na pražské Výtoni se zapojuje i Národní rada osob se zdravotním postižením ČR (NRZP ČR). Podle jejího názoru se současná veřejná debata zcela soustřeďuje na historické konsekvence a směřuje spíše k rekonstrukci mostu, přičemž zcela opomíjí přístupnost.
07.12.2023
DPP: Současný most na Výtoni ohrožuje provoz tramvají pod ním
Železniční most na Výtoni je podle pražského dopravního podniku nejzásadnějším kolizním místem na celé pražské tramvajové síti. Výška trolejového vedení v podjezdu pod mostem nevyhovuje provozně ani legislativně. Uvádí se to v dopise vedení DPP generálnímu řediteli Správy železnic Jiřímu Svobodovi.
05.12.2023
Od neděle dojde k dalším omezením na výtoňském mostě, dotknou se tisíců cestujících denně
Na základě aktuálních výstupů z měření a s ohledem na zajištění maximální bezpečnosti cestujících se Správa železnic rozhodla přistoupit k výrazným omezením provozu na výtoňském mostě. Změny začnou platit od neděle 10. prosince společně s novým jízdním řádem a dotknou se tisíců cestujících denně.
05.12.2023
Zveřejňujeme kompletní posudek agentury JASPERS k variantám řešení špatného stavu železničního mostu na Výtoni
V rámci dlouhodobého úsilí otevřeně vysvětlovat problematiku železničního mostu na Výtoni zveřejňuje Správa železnic kompletní nezávislé posouzení zpracované kolektivem JASPERS.
29.11.2023
Průzkum: opravu starého železničního mostu na Výtoni podporuje pouze 20 procent veřejnosti
Je třeba modernizovat železniční dopravu, nebo přihlédnout raději k památkové ochraně? Je lepší postavit nový most na Výtoni, nebo opravit starý? Tyto a další názory veřejnosti zjišťovala Správa železnic v reprezentativním průzkumu, kterého se zúčastnilo přes 1 500 respondentů z Prahy a středních Čech. Výsledky ukázaly, že pouze pětina dotázaných preferuje opravu starého, zatímco téměř dvě třetiny podporují výstavbu nového mostu.
14.11.2023
Výtoňský most musí být tříkolejný. Oponentní studie představená spolkem Nebourat má závažné nedostatky
Vedení hl. m. Prahy, spolu s IPR Praha, ROPID a Správou železnic uvádí na pravou míru fakta související s železničním Výtoňským mostem. Studie Kapacitní posouzení železniční tratě Praha hlavní nádraží - Praha-Smíchov od autorského týmu Ing. Jiřího Pospíšila, Ph.D. a kol., kterou ve středu 8. listopadu 2023 zveřejnil v rámci tiskové konference spolek Nebourat, vykazuje zcela fatální chyby a její výsledky nejsou v praxi proveditelné.
10.11.2023
Správa železnic dnes představila aktuální podobu architektonické studie nového trojkolejného mostu na Výtoni
Správa železnic dnes radním a zastupitelům hl. m. Prahy představila aktuální podobu architektonické studie nového železničního mostu na pražské Výtoni. Ten by měl v budoucnosti nahradit starý most z roku 1901, který je již za hranicí své životnosti a kapacitně nestačí narůstajícím požadavkům železniční dopravy. Zastupitelé se tak mohli poprvé seznámit se změnami návrhu, které vyplynuly z jednání expertní skupiny složené ze zástupců Správy železnic, hl. m. Prahy, NPÚ a dalších dotčených subjektů.
01.11.2023
Nový most na Výtoni bude až o 1,1 miliardy korun levnější a může sloužit příštích minimálně 100 let
Analýza mezinárodní poradenské skupiny JASPERS, která je součástí Evropské investiční banky potvrdila, že nový tříkolejný most je ekonomicky i technicky nejvýhodnější variantou, jak vyřešit problém vysloužilého železničního mostu na pražské Výtoni.
04.10.2023
Podle odborníků z ČVUT se technický stav výtoňského mostu zhoršuje. Obdobné problémy měl i nedávno vyměněný železniční most v Děčíně, upozorňují
Dva mosty, podobný příběh. Zatímco výtoňský most i dvacet let po dosažení své projektované životnosti stále stojí, ten děčínský je už minulostí a letos ho nahradila nová mostní konstrukce. Výtoňský je od roku 2020 pod dohledem odborníků z ČVUT, kteří ho nyní kvůli zhoršujícímu se technickému stavu musí podrobit dalšímu zkoumání. Z tohoto důvodu musí Správa železnic uzavřít střídavě lávky pro pěší, a to do 12. listopadu.
05.09.2023
Osud výtoňského mostu řeší veřejnost i odborníci
Opravit původní nebo postavit nový? Řeč je o budoucnosti železničního mostu pod Vyšehradem, kolem kterého bují vášnivé diskuse od podzimu loňského roku. Tehdy Správa železnic představila návrh nového mostu vzešlý z architektonické soutěže. Názory odpůrců a sympatizantů navrhovaného řešení shrnuje reportáž České televize.
25.08.2023
Na výtoňském mostě se dočasně uzavře pěší lávka
Kvůli postupně se zhoršujícímu stavu mostu na Výtoni musí Správa železnic pro zajištění maximální bezpečnosti dopravy rozšiřovat systém bezpečnostního monitoringu. V průběhu podzimu proto bude během instalace čidel postupně uzavřena vždy jedna z lávek pro pěší.
21.06.2023
Reakce Správy železnic na dopis UNESCO
Správa železnic obdržela dopis Centra světového dědictví UNESCO týkající se výměny konstrukce železničního mostu na Výtoni v Praze.
— 20 Items per Page
Je zobrazeno 1 - 20 položek z celkového počtu 43.